UK newspaper sues Lance Armstrong

Lance Armstrong (Getty)

Lance Armstrong (Getty)

A British newspaper is suing Armstrong for more than $1.5-million over the now-disgraced cyclist's successful libel action over doping allegations.

The Sunday Times paid Armstrong $485 000 to settle a case after it printed allegations in 2004 that he took performance-enhancing drugs.

But this year, the US Anti-Doping Agency found that Armstrong led a massive doping program on his teams. Armstrong was stripped of his seven Tour de France titles and banned from cycling for life.

The Sunday Times said in its latest edition that it has issued legal papers against Armstrong "demanding a return of the settlement payment plus interest, as well as its costs in defending the case."

The paper says the claim "is likely to exceed" $1.6-million. - Sapa-AP

Topics In This Story

Comments

blog comments powered by Disqus

Client Media Releases

South African tops FleetBoard Drivers' League 2015
AfroCentric renovates Charlotte Maxeke Hospital classrooms
MTN intensifying network improvement
SA's road transport sector under threat
Spectacular growth in tourism: Hanekom