British newspaper 'happy' with Lance Armstrong settlement

Lance Armstrong. (AFP)

Lance Armstrong. (AFP)

Britain's Sunday Times said on Sunday it had settled with disgraced cyclist Lance Armstrong after it was forced to pay damages over a report.

The paper sued Armstrong for £1-million last October when the US Anti-Doping Agency (Usada) announced it had "overwhelming" evidence of his drug use.

He later confessed to Oprah Winfrey that he had taken performance-enhancing substances.

The seven-time Tour de France winner was awarded £300 000 in 2006 after he sued the paper and journalists Alan English and David Walsh, the latter of who almost single-handedly uncovered Armstrong's cheating.

Following the Usada announcement, the paper demanded the return of the money plus £720 000 costs and branded the libel "baseless and fraudulent".

'A level playing field'
The paper reported on Sunday that it, Walsh and English had "reached a mutually acceptable final resolution to all claims against Lance Armstrong related to the 2012 high court proceedings and are entirely happy with the agreed settlement, the terms of which remain confidential".

Armstrong said he justified his actions in the years that he won the Tour de France from 1999 to 2005 because doping was then part of the culture of the sport – and he did not believe he could capture cycling's greatest race without illegal assistance.

He did not see it as cheating, he said, adding: "I viewed it as a level playing field."

He described his favoured "cocktail" of erythropoietin (EPO), blood transfusions and testosterone, recalling that at the time, he told himself that his history of testicular cancer somehow justified it. – AFP


Client Media Releases

Different routes for tackling matric through distance learning
UKZN specialist all set for US study trip
IIE Distance/Online learning at Rosebank College
NWU researcher awarded for her fight towards better health for Africans