Latest articles on ANN7

New Age journalists were monitored by Atul Gupta — former ANN7 editor

Rajesh Sundaram alleges that Atul Gupta had access to intelligence relating to the movements of journalists working for the Gupta media empire

Newzroom Afrika promises ‘fresh take on news coverage’

The new channel, founded by Thabile Ngwato and Thokozani Nkosi, is a 24-hours channel that will be launched by the MultiChoice Group on Thursday

Editorial: Malema plays a dangerous game

Many of the journalists on Malema’s list have already been subjected to a torrent of abuse on social media platforms

Manyi says corruption happened under Phumla Williams’ watch

Former GCIS CEO Mzwanele Manyi testified before the state capture commission on Wednesday in an unexpected turn of events

MultiChoice announces Newzroom Afrika as replacement for Afro Worldview

In late January MultiChoice announced the news channel’s contract will not be renewed when it lapses in August 2018

Naspers won’t publish report on ANN7 probe, AGM hears

Earlier this year MultiChoice had a briefing following the probe, indicating that no irregular payments were made to ANN7

Afro Worldview off air as MultiChoice ends contract

Employees at the channel have been left stranded after it was removed from the DStv bouquet but the Communication Workers Union says it is not the end

Manyi files for liquidation of Afro Voice

The negative perception of its previous owners, the Guptas, persisted which also negatively impacted the company’s financials, Manyi explained

Manyi settles Gupta loan after amount due lowered

​Mzwanele Manyi claims he has paid the Gupta family in full for ANN7 and The New Age newspaper, the Sund​ay Times reported on Sunday

NDZ blames hackers after tweet claiming DA plot in North West chaos

Dlamini-Zuma later issued an apology, saying the tweet did not represent her views, claiming her account had been hacked.

Rajesh Sundaram: MultiChoice, ANN7 and the president’s stick

A former editor at ANN7 has lifted the lid on how Gupta employees deceived MultiChoice into believing it was ready to launch on its DStv platform

Former editor reveals Zuma’s influence in creation of ANN7

Rajesh Sundaram claims that Zuma shaped the policies at ANN7, suggested its name and even went so far as to play a role in appointing presenters.

Multichoice opens up bidding for news channel

Naspers-owned MultiChoice announced on January 31 that it was looking for a black-owned media company to replace ANN7’s slot.

Editorial: MultiChoice just doesn’t get it

'​When MultiChoice chief executive Calvo Mawela addressed the media this week, he was contrite. There had been “mistakes”, he said'

ANN7 sacrificed to save MultiChoice ‘mistake-men’

MultiChoice was equally clear about the consequences of its 'mistake' — when ANN7’s contract ends in August, it will be dropped from DStv

vital information

The Mail & Guardian’s essential coverage of the ongoing coronavirus crisis is free to read for everyone.

If you would like to support us, please consider taking out a subscription.

Latest

Zuma foundation claims ex-president was prepared to testify, but Zondo played politics

Zuma’s namesake organisation twists facts and the law – he told Zondo he would answer questions but only in private to the deputy chief justice

President urges caution against more contagious Covid variant as SA moves to level 1

The curfew is shorter, alcohol sale times almost normal and more people can meet at religious, social, political and cultural gatherings

Zulu land body challenges audit outcome

Ingonyama Trust Board chairperson Jerome Ngwenya has challenged the audit process in the face of a series of unfavourable ratings

Press Releases