Ramaphosa makes headlines across the world

News of the election of the new president of South Africa Cyril Ramaphosa has made its way across different publications. How did some of the big news/online sites report on the change in South Africa’s leadership? Let’s take a look.

BBC News:


The New York Times:

The Guardian:

The Independent:

The Washington Post:

The Telegraph:

The Daily Mail: 

USA Today:

China Daily:

The Times of India:

El Pais:

The Chicago Tribune:

We make it make sense

If this story helped you navigate your world, subscribe to the M&G today for just R30 for the first three months

Subscribers get access to all our best journalism, subscriber-only newsletters, events and a weekly cryptic crossword.”

Related stories

WELCOME TO YOUR M&G

Already a subscriber? Sign in here

Advertising

Latest stories

Ruth First remembered 40 years after her death

It is 40 years since Ruth First was assassinated. What would she say about South Africa today?

Glamping entrepreneur’s pitch gains global recognition

Gugu Sithole travels to France as one of 410 winners of this year’s Bold Woman Award by Veuve Clicquot

Opposition announces motion of no confidence in Ramaphosa

Parties are bringing the motion in response to the Phala Phala scandal, two months after tabling another for his impeachment on the same grounds

Contaminated Isipingo lagoon and other beaches leaves KwaZulu-Natal fishers reeling

The contamination has resulted in the lagoon being closed while a cleanup is underway, cutting off fishers’ source of income
Advertising

press releases

Loading latest Press Releases…
×