Editor: Reporter led down ‘unsavoury’ path in Ramaphosa report

"Our reporter who worked on the piece was led down an unsavoury garden path," said editor Makhudu Sefara.

He said the paper apologised to Ramaphosa for the article.

"It's a pity that even with the best of intentions and efforts, errors will creep in and reporters will be misled. We're all fallible. To err is human.

"The point, though, is to avoid or minimise them and to improve quality-control checks.

While Sefara apologised for the Star's error, he also called out other media reports that erroneously said he had disregarded concerns on the article from Independent Newspapers' deputy political editor Gaye Davis.


"For the record, this was not so," he said.

Sefara said Davis had not been in contact with him directly and her complaints about being ignored were due to a misunderstanding between Davis and the writer of the article.

"She has since apologised to me for this incorrect assumption," he said.

Davis resigned on Monday from Independent Newspapers to "publicly disassociated" herself from the article.

She said she had received confirmation from Ramaphosa on Sunday evening that he was accepting the nomination and had spoken to the writer of the article but was told the paper was standing by the story. – Sapa

Subscribe to the M&G

These are unprecedented times, and the role of media to tell and record the story of South Africa as it develops is more important than ever.

The Mail & Guardian is a proud news publisher with roots stretching back 35 years, and we’ve survived right from day one thanks to the support of readers who value fiercely independent journalism that is beholden to no-one. To help us continue for another 35 future years with the same proud values, please consider taking out a subscription.

Sapa
Guest Author

Related stories

Advertising
Advertising

press releases

Loading latest Press Releases…

The best local and international journalism

handpicked and in your inbox every weekday